Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 22-11-2016
    kl. 22:11

bobby joe

Jeg anbefaler

Prøv at kigge på Lær ukulele, de har en guide med rejse guitar
    laerukulele.dk/rejseguitar/

Svar på dette indlæg
  • 01-05-2006
    kl. 16:27

Peter Juhl

guitar usa no problem

Har købt både Strat og Martin guitar i New York. (stort set halv pris). Du skal vist være uheldig hvis toldvæsenet får øje på dig i kastrup. Få/lav en fake kvittering "used Fender..." og få den til at se lidt brugt ud. Altså væk med folie og klistermærker, ok lidt ridser på slagpladen. Så gerne lidt gamle klistermærker uden på kassen og du har blot være i the big apple for at jamme.
    En el-guitar kan adskilles og puttes i kufferten uden problemer. Så kan du checke kassen ind. Den får sikkert nogen tæsk i bagagesystemet. Der er problematisk som håndbagage. Fik dog min Martin med efter hård kamp og lange diskutioner om guitarens værdi og flyselskabests forsikring. (Det var en dyr Martin)
    Good luck

Svar på dette indlæg
  • 02-05-2006
    kl. 00:19

steffan madsen

udemærket!

Det lyder jo alt sammen lækkert nok! Jeg takker for dit svar :)

Svar på dette indlæg
  • 02-05-2006
    kl. 13:21

martin _

smugleri ;-)

Hej,
    Jeg havde i sommer en bas-hals med hjem fra USA (en en baskrop i kufferten). Den var for lang til kufferten, så jeg havde den i en papcylinder. Jeg blev stoppet i tolden i Kastrup - tolderen spurgte, om jeg havde golfudstyr i kassen. Jeg svarede, at det var en guitarhals, og så fik jeg lov at gå videre! (og det var egentligt også fair nok (hvis man ser bort fra kroppen i kufferten) - halsen var en Warmoth hals til 200 USD, og man må vist indføre varer for 1350 kr).

Svar på dette indlæg
  • 02-05-2006
    kl. 23:06

Ole Falberg

Smugleri

Min erfaring med tolderne i Kastrup er at de er rimeligt kvikke til at spotte når der ugler i mosen eller guitar i posen. Den med fake kvittering er ikke speciel smart fordi tolderne i en del tilfælde lige kontakter importøren af den aktuelle guitar mht serienummer der jo som regel fortæller fabrikationsår og i gibsons tilfælde også dagen. Kan huske at en fyr havde en kvittering der desværre var dateret noget før guitaren var bygget. Bare bad luck.
    Iøvrigt skal du lige huske den amerikanske moms der sjældent opgives.
    SÅ tænk dig om det kan hurtigt blive dyrere end du havde forestillet dig.
    Hilsen
    Ole

Svar på dette indlæg
  • 02-05-2006
    kl. 23:55

Søren Alwan

Halløjs...

Med al mulig chance for at lyde som "klassens duks", vil jeg nu også lige sige, at jeg ikke synes, det er - skal vi kalde det "smagfuldt", at bruge dette forum til at drøfte strategier i forbindelse med noget, der er åbenlyst i strid med gældende lovgivning...

De bedste hilsener

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 03-05-2006
    kl. 00:01

Søren lindgaard

USA

Tja , det er ulovligt at indføre , men er prisen god i US kan den være billigere helt legalt. De er til at handle med derovre . har ikke købt guitar , men en kammerat har og fik afslag på 25 %

Svar på dette indlæg
  • 03-05-2006
    kl. 00:46

steffan madsen

hmm ok :)

Jeg takker for jeres svar og må lige finde ud af med mig selv om jeg vil risikere noget :) Det kunne jo også være man kunne finde en god handel herhjemme.
    Jeg kan godt se dit synspunkt Søren :)

Svar på dette indlæg
  • 03-05-2006
    kl. 17:51

Sven Sørensen-Mølgaard

Det er lovligt....

..at udføre en guitar af DK til USA med tolddokumenter osv. Og det er ligeså lovligt at tage den med tilbage.
    Så må man jo bare håbe, det er den rigtige guitar man får med hjem igen ;o)

God tur.

Svar på dette indlæg
  • 04-05-2006
    kl. 20:31

Ove Dalgaard

Rejseguitar

Jeg har efterhånden rejst verden rundt for mit firma (Vestas) og har næsten altid haft min "enormt" dyre Mex Strat med.Jeg er aldrig blevet stoppet i tolden. Jeg er stensikker på, at hvis du møder op med en brugt guitarkase/gammel gigbag og dertilhørende normal bagage, vil du aldrig få problemer. Og lad for guds skyld den ekstra sprit og smøger blive i udlandet, det er tolderne meget medre interesseret i. Hvis du bliver stoppet og skal betale, slipper du med garanti billigere, hvis du ikke brokker dig. Tolderne er også en form for liv.

Svar på dette indlæg
  • 22-11-2016
    kl. 22:11

bobby joe

Jeg anbefaler

laerukulele.dk/rejseguitar/

Svar på dette indlæg
  • 22-11-2016
    kl. 22:12

bobby joe

Jeg anbefaler

http://laerukulele.dk/rejseguitar/

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk