Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
EL84rør - Guitar - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 17-01-2017
    kl. 20:47

Søren Alwan

Jeg...

ville personligt gå uden om dem. Min personlige erfaring med netop den type (vist nok kinesiske) EL84´ere fra Tube Town, som ellers plejer at levere glimrende ting, der er fint matchede, er, at ét af de fire var defekte, og de tre andre målte mildest talt ikke ligefrem prangende, da jeg proppede dem i en rørtester.

Jeg ville spare lidt penge og istedet bestille et sæt af disse:

https://www.tube-town.net/ttstore/Tubes/JJ-Electronic/JJ-EL84-6BQ5-Red-Label-TT-XMatching::113.html

Ifølge min ydmyge erfaring finder man ikke ret meget bedre tilbud blandt nyproducerede rør. Jeg ville så i note-feltet på bestillingen anmode om at få rør, der var udvalgt efter en høj anodestrøm, da man så optimerer chancen for at få nogle rør, som i det mindste måler nogenlunde som databladet foreskriver.

Husk at (få) tjekke(t) hvilestrøm i rørene (bias).

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 17-01-2017
    kl. 20:59

Kent Nielsen

Ok

Tak Søren. Det er jo sjældent at det går den vej - bliver billigere :)
    Angående bias, så er forstærkeren jo "cathode-biased". Kan man så ikke bare sætte rørene, uden at gøre mere?

Og ved du om der er en bestemt rækkefølge?

Vh
    Kent

Svar på dette indlæg
  • 17-01-2017
    kl. 21:01

Kent Nielsen

Altså skal

Skal rørene i to og to, eller tager man dem bare tilfældigt? Dumt spørgsmål måske, men jeg ved det ikke ;)

Svar på dette indlæg
  • 17-01-2017
    kl. 23:49

Søren Alwan

Hej Kent.

Nej, de fire rør skulle da gerne være matchede. Så rækkefølgen spiller ingen rolle.

Og m.h.t. bias: Jeg ved godt, at katode-bias skulle være "plug and play". Og det er da også til en vis grad "selvregulerende". Så som regel går det godt. Men den gamle stivstikker her ville nu som altid sove bedst, efter han havde henholdt sig til det gamle princip om, at tillid er godt - kontrol bedre.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 18-01-2017
    kl. 10:44

Kent Nielsen

ok

Jeg giver det et skud. Hvordan er det lige man visuelt kan se om de gamle rør er slidte? Kan man det? De kunne jo bruges som erstatning

Svar på dette indlæg
  • 18-01-2017
    kl. 10:45

Kent Nielsen

og tak

for feedbacken, Søren

Svar på dette indlæg
  • 18-01-2017
    kl. 10:47

Kent Nielsen

Jeg mener

De gamle rør kunne jo bruges som reserve, hvis der skulle komme et udfald :)

Svar på dette indlæg
  • 18-01-2017
    kl. 14:09

Søren Alwan

Jamen...

selv tak.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvorvidt du kan se på et rør, om det er slidt eller ej, samt hvor meget og i givet fald hvordan. Jeg kan kun sige, at jeg kan i hvert fald ikke. Jeg må støtte mig til resultater fra en pålidelig rørtester, hvis jeg vil vide den slags ting...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk