Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 30-07-2010
    kl. 13:19

Søren Alwan

Primært

tykkelsen.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 30-07-2010
    kl. 14:24

bengt bengtsen

Ja

Det siger jo sig selv. Ellers noget?

Svar på dette indlæg
  • 30-07-2010
    kl. 15:36

Søren Alwan

Hmm...

Jeg ved da ikke, om det ligefrem siger sig selv, at den største forskel består i tykkelsen? (det er ihvertfald dét, mine ydmyge ører er nået frem til)

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 30-07-2010
    kl. 15:09

Lars Reinau

6mm..

.. har flere tråde i inderlederen, hvilket giver bedre signaloverførsel.
    4mm versionen kan være tricky med George L.'s loddefri stik. Hvis ikke "midterpinden" i stikket får ordentlig fat i kablets ledere, mister du signal.

Vh
    Lars Reinau

Svar på dette indlæg
  • 30-07-2010
    kl. 15:35

Søren Alwan

Hvordan...

udmynter denne "bedre signaloverførsel" sig?

Og nu er loddefri stik - helt generelt set - vel temmelig "tricky"? Især når det kommer til ting som driftssikkerhed og "troværdighed"...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 30-07-2010
    kl. 15:41

bengt bengtsen

Søren

Jeg skrev ikke for at spørge, hvad "den største forskel" er, men for at høre, hvad forskellene generelt er. Godt nogle gider svare seriøst!

Svar på dette indlæg
  • 30-07-2010
    kl. 16:43

Søren Alwan

OK.

Jeg skal svare dig så seriøst, som det for det pågældende emne er mig muligt: I mine ører lyder de to typer meget ens. Den fysiske forskel i diameter gør dog, at de er ret forskellige at have med at gøre - begge typer er dog ret stive.

Jeg synes, at de begge har en lidt u-egal gengivelse, som ved første lyt lyder meget "transparent" - nok med en noget fremtrædende top-gengivelse, som kan have en tendens til at virke lidt "hård" og trættende i længden. Da et kabel dog som bekendt er en passiv størrelse, kan man næsten regne ud, at denne fremhævning af toppen i virkeligheden er en bekostning af bunden.

Og dette synes jeg er fælles for begge typer. Til gengæld kan jeg godt se det smarte i at anvende det tynde kabel til f.eks. forbindelser i pedalboards og lignende, hvor pladsen er trang. De loddefri stik ville jeg så personligt gå i en stor bue udenom.

Var det seriøst nok?

Godt, der er nogle, der gider at læse, hvad man egentlig skriver...

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 30-07-2010
    kl. 16:44

Loud er

Skod er den bedste betegnelse..

Har for nylig fjernet den sidste af George L ' s støjsendere fra mit board.
    Nu er der ingen brum, knitren eller dårlige forbindelser.
    De kommer aldrig på mit board igen !!!

Svar på dette indlæg
  • 31-07-2010
    kl. 07:48

Lars Reinau

Hmmm

Jeg kører nu på 8. år med George L kabler 6mm, og har ikke haft problemer, hverken støj eller driftssikkerhed, med disse kabler overhovedet!
    Jeg har dog fravalgt de loddefri stik, både p.g.a den potentielle risiko for dårlig kontakt mellem stik og kablets inderleder, men også fordi jeg har fundet nogle jackstik, der i mine ører lyder bedre end George L's egne.
    Med hensyn til den u-egale gengivelse, som Søren Alwan oplever, så kan jeg ikke genkende dette. Min oplevelse er, at kablet klangligt er meget åbent og neutralt med en ganske let fremhævet øvre bas. Problemet med den fremtrædende og hårde diskant forsvinder totalt ved udskiftning af de loddefri stik. Men igen, det er mine erfaringer - andre kan jo udmærket have andre oplevelser.
    Vh
    Lars Reinau
    www.larsreinau.dk

Svar på dette indlæg
  • 31-07-2010
    kl. 11:42

Søren Alwan

Retfærdigvis

skal det siges, at jeg tror, at jeg aldrig har prøvet disse kabler med med andet end de tilhørende loddefri stik monteret (Vi har en endog meget ivrig sælger af disse ting herovre lidt syd for, hvor jeg bor...). Og dét ledte altså ret hurtigt frem til dén konklusion, at det ikke var noget, jeg behøvede at spilde meget af mit liv på. Om det så i virkeligheden er stikkene eller selve ledningen, der ødelægger det samlede billede, skal jeg ikke kunne sige.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 31-07-2010
    kl. 11:46

Søren Alwan

Og så det...

evigt underholdende indslag i div. live-optrædener, når en frustreret guitarist står og sparker til sit pedalboard, fordi der er dårlig forbindelse i hans George L-kabler er nok også en medvirkende faktor til min holdning omkring disse sager, selv om selve ledningen som sådan ikke er skyld i dette.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 31-07-2010
    kl. 09:22

Henning Anthonsen

Hvilke

loddefri stik bruger du til George L kablerne Lars?

Svar på dette indlæg
  • 31-07-2010
    kl. 11:14

Lars Reinau

Ikke loddefri

Hej Henning,
    De stik jeg bruger nu er ikke loddefri. De hedder G&H Industries og kan købes her: http://www.amp-parts.dk/group.asp?group=101
    Vh
    Lars

Svar på dette indlæg
  • 06-08-2010
    kl. 20:52

Jakob Degn

Hej Lars og alle jer andre

Hvad er vurderingen af kombinationen mellem Mogami kabel og det ny Neutrik Silent stik i forhold til George L's 6mm kabel kombineret med G&H stik ?

Jeg skal til at lave nogle ny guitar kabler og synes nok, at George L's er lidt for stive til netop dette brug. Er samtidig lidt fascineret af den lydfri fra- og tilkobling, som stikkene lover.

Ser frem til at modtage jeres input.

@ Bengt. Sorry for hi-jacking

Mvh

Svar på dette indlæg
  • 31-07-2010
    kl. 13:25

Henning Anthonsen

He he

Det var jo egentlig også det, jeg mente. Tak for info.

Svar på dette indlæg
  • 01-08-2010
    kl. 12:18

Morten Lyse Pedersen

Jeg bruger også 6mm

George L's.

Jeg bruger Neutrik stik, og har heller ingen problemer med dem. Jeg har dog også de loddefrie siddende på mit board visse steder, og da det er så kompakt og "klemt sammen" at intet kan bevæge sig overhovedet, kan jeg også efter 3 års livebrug sige, at de heller ikke har givet problemer.. Jeg ville dog aldrig bruge dem på steder med mekanisk belastning.

Jeg har kigget lidt på de Sommer Cable som Tubetown sælger. De har umiddelbart hvad jeg kan se den laveste capacitans af alle de kabler jeg kan finde data på, så jeg overvejer meget at bestille nogle og høre hvad jeg synes.
    Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 01-08-2010
    kl. 12:22

Søren Alwan

Ja.

det er jo dét: Ét er teori og data - noget andet praksis...

Der er jo ingen garanti for, at det teoretisk set mest "perfekte" kabel (altså typisk et kabel med meget lav kapacitet mellem inderleder og skærm) også er det kabel, som vores små, sarte ører også synes, lyder bedst. En elektrisk guitar gennem et "perfekt" hifi-anlæg lyder jo f.eks. heller ikke ret godt, er jeg ret sikker på, at de fleste ville give mig ret i.

Jeg glæder mig til at høre, hvad du mener om Sommer-kablerne.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 08-08-2010
    kl. 07:43

Simon Fontana

Mogami kabel

Jeg skiftede for en del år siden fra George L til Mogami med Switchcraft stik.
    Giver Alwan ret i at de manglede krop og bund, og for meget top.
    Mogamí er det kabel, jeg indtil nu har hørt, der er mest neutrale med ordentlig hul igennem.
    Jeg har ikke prøvet de G&H stik, men har et Mogami kabel med Silent Plug, bruger det dog ikke, men lyder ligeså godt som dem med Switchcraft på.
    Har dog hørt at nogle har haft problemer med holdbarheden af de Silent Plugs, så prøv at søg på nettet om det er et problem.
    Vores nye CD er færdig, så dem af jer der er til vintage rock, tjek det på
    www.myspace.com/lowside
    VH
    Simon Fontana

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk