Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 03-02-2012
    kl. 20:57

Nina Storm

Indspilningsprogram til computer

Hej

Hermed et spørgsmål fra en nybegynder på indspilningsfronten:
    Kan nogen anbefale et godt program til at indspille på computer? Med den helt almindelige "lydoptager" på min com lyder det helt forfærdeligt. Jeg vil måske blive spurgt hvad budgettet er, men egentlig vil jeg rigtig gerne høre prisintervallet og lade min udgift afhænge af hvad der lader til at være den bedste investering :)

På forhånd tak!

Svar på dette indlæg
  • 04-02-2012
    kl. 19:37

Torben V.H.

Hvad vil du?

Som du nok har gættet kommer den slags SW i mange afskygninger og forskellige priser. Selv uden et budget er det vigtigt at vide hvad du skal bruge det til:

* Skal du optage med mikrofon eller fra elektronisk instrument?
    * Hvor mange kanaler?
    * Skal du bruge plug-ins og virtuelle instrumenter?
    * Skal du skrive noder?
    * Hvad skal resultatet være?
    * Hvilken genre?

Der findes udmærkede gratis programmer som Audicity. Ellers starter de fleste kommercielle programmer omkring 500 DKK og ender ved ca. 5 kDKK. Dertil kan så komme div. plug-ins. Der findes vel i hovedtræk tre typer:

1) Audio orienterede sequencere. Er orienteret mod optagelse og miksning af mange spor som man typisk arbejder i et studio.

2) Programmer til elektronisk musik. Er orienteret mod kunne editere færdige samples/loops og komponere melodier uden brug af noder.

3) Nodeprogrammer. Orienteret mod musikere der vil komponere og udskrive noder.

Efterhånden understøtter alle tre typer dog alle funktioner; men ikke nødvendigvis lige godt.

Mit bedste bud er at hente et gratis program og lege lidt med det. Så bliver det måske mere klart hvad det er du vil have. Se f.eks. her:

http://freemusicsoftware.org/category/free-windows-audio-software/audio-sequencer-windows

Svar på dette indlæg
  • 22-02-2012
    kl. 10:06

allan søgaard jensen

Indspilningsprogram til computer

Jeg kan på det varmeste anbefale Mixcraft 5, fra acustica. Kan købes og downloades direkte fra deres hjemmeside for lige godt 400kr. Det er et program du kommer meget let igang med. Fuldt på højde med programmer der koster 5 gange så meget. Selv efter flere år brug kommer du ikke til at mangle noget. Det er et no-nonsens program der har det der skal bruges. -og nej jeg har ikke private interesser i firmaet :-) , jeg er blot efter flere års brug stadig voldsom begejstret.

Svar på dette indlæg
  • 18-03-2012
    kl. 18:22

Nina Storm

Tusind tak for jeres svar, det var en stor hjælp!

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk