Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Signal-split - Selvbyg - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 28-07-2014
    kl. 19:00

Erling Nørregaard

Signal-split

Hvordan deler jeg mit signal fra el.bassen til 2 forstærkere , jeg er godt klar over at man for 600-800,-kr kan købe en box/pedal , men det må da kunne gøres væsentligt billigere hvis man lige ved hvordan , er der nogen der har en ide .

Svar på dette indlæg
  • 29-07-2014
    kl. 16:31

Torben V.H.

Y kabel

Hvis du vil splitte direkte fra bas skal du bruge et Y kabel a lá:

http://www.thomann.de/gb/cordial_adapterkabel_klinke_klinke_2.htm

Måske får du et minimalt diskanttab - det går nok for en bas!

Nogle bokse gør det samme (evt. med switch). Andre har buffere, knasfri ind/udkobling m.m.

Det er heller ikke svært at lave selv omend det at lave samlingen på en pæn og holdbar måde kan være en udfordring. Med lidt held har din lokale musik biks noget tilsvarende. Fås også som en adapter uden ledning.

Svar på dette indlæg
  • 29-07-2014
    kl. 22:04

Erling Nørregaard

Tak for svar : vil i nærmeste fremtid (når varmen har aftaget lidt) forsøge mig med en Y-løsning . mvh.Erling

Svar på dette indlæg
  • 30-07-2014
    kl. 00:04

Søren Alwan

Ja...

prøv det i første omgang. Du kan også sagtens risikere ingen brum at få. Sådan går det faktisk som regel. Men får du en brumsløjfe, går den desværre ikke væk blot ved at koble en buffer ind. Så skal man til at rode med skilletransformatorer og sager. Men som sagt: Prøv lige, om ikke det fungerer fint uden. Det har det gjort masser af gange for mig.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 30-07-2014
    kl. 00:07

Søren Alwan

PS.

Nu ved jeg ikke, hvilke forstærkere, der er tale om? Men hvis den éne f.eks. har to inputs til samme kanal, kan det sagtens tænkes, at du kan undvære et decideret Y-kabel. Så kan du (som regel) blot sætte bassen til det éne input og fra det andet input (på samme kanal) trække et kabel til inputtet på den anden forstærker. Det svarer fuldstændigt til, hvad et Y-kabel gør.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk