Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
Hjælp til akustisk bas - Bas - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 23-08-2014
    kl. 12:32

Henrik Hansen

Hjælp til akustisk bas

Hej forum

Jeg skal have fat i en akustisk bas - ikke kontrabas, men sådan en forvokset, akustisk guitar. Der må gerne være strøm i. Jeg har prøvet nogle stykker og synes, at lyden generelt er lidt spag. Kan nogen anbefale en god en af slagsen?

Mange hilsner.

Svar på dette indlæg
  • 24-08-2014
    kl. 21:32

Svend Erik Holm

Furch / Stanford...

Hej... Jeg går også og skumler over en akk. bas - og er kommet frem til at det skal være en femstrengs båndløs. Jeg har en Furch akk. guitar og en ovenud begejstret for dens lyd generelt. Har så fundet at Furch laver instrumenter under navnet Stanford også - hvilket gør noget positivt ved prisen. Jeg er meget overbevist om at deres akk.basser er lige så fede som deres guitarer, hvilket siger ikke så lidt. Jeg skal have en B61cm5FL når der er valuta til det...

Svar på dette indlæg
  • 26-08-2014
    kl. 22:40

Anders Levring

Furch

Jeg har en Furch B61 4strenget båndløs. Den synger bare og gør lykke omkring sig i både lille og stor besætning. Jeg købte den ubeset hos Thomann i bevidstheden om at kunne returnere den. Få toner var nok til at vide, at det ikke blev nødvendigt.
    Ibenholt gribebræt giver tilmed god slidstyrke hvis du vil spille med roundwounds som mig.
    God jagt og mange hilsener
    Anders L

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk