Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 11-03-2015
    kl. 12:33

Henning Højen

Problemer med at høre

En generel regel er, at kan man ikke høre, hvad de andre spiller, er årsagen som regel, at man selv spiller for højt - - -

Svar på dette indlæg
  • 17-02-2015
    kl. 18:45

Søren Alwan

F.eks.

Monitorer?

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 22-02-2015
    kl. 15:00

Morten Lyse Pedersen

Det lyder for

mig som om I kæmper den klassiske volume-krig.

Og først som sidst. I løser ikke noget som helst ved at købe flere bas-forstærkere. Søren foreslår monitorer og som en del af løsningen er det helt fint. Køber i bare monitorer og smider på, tror jeg bare problemet forværres.

Du siger du spiller på et GK stack, og det buldrer vældigt hos dig, men for lidt ved trommeslager og guitarister. Og sangen kan du høre fra PA'et. Right..?

Du beskriver også, at guitaristerne står og kæmper lidt med hinanden og det er nok dér, hunden ligger begravet. - Jeg har på engelsk hørt det udtrykt som "It's so loud, but I can't hear anything."

Så længe lyden på scenen er en intern kamp, kommer I ingen vegne. I må sætte jer sammen og enten få fundet løsninger alle kan leve med, eller acceptere at det ikke bliver bedre. Uanset hvor fedt I spiller, vil jeg tillade mig at tvivle på at den interne lydtrykskrig gør oplevelsen bedre for et evt. publikum.

I kunne ikke ændre setup'et så I havde bas og trommer nogenlunde midt i, og så flankerer med guitarister..?

Mvh;
    Morten Lyse

Svar på dette indlæg
  • 11-03-2015
    kl. 12:33

Henning Højen

Problemer med at høre

En generel regel er, at kan man ikke høre, hvad de andre spiller, er årsagen som regel, at man selv spiller for højt - - -

Svar på dette indlæg
  • 22-02-2015
    kl. 19:13

Søren Alwan

Helt...

enig i, hvad Morten skriver.

Det var måske også meget smart lige at starte med at få klarhed over, om vi taler om et "baggearsjob-setup", hvor forstærkerne både skal fungere som lydkilde for musikere og publikum samtidig, eller om I bliver mic´ed op, så problemerne i først omgang "kun" handler om jeres muligheder for at høre hinanden.

M.v.h.

Søren Alwan

Svar på dette indlæg
  • 23-02-2015
    kl. 17:32

Morten Jacobsen

Tak

Takker for svarene. Ingen tvivl om at hvis basforstærkeren stod mit på scenen måske en anelse bag trommeslageren og med de 2 guitarister foran vil det nok være det optimale. Der er nok lidt kamp imellem os og det gør det bestemt ikke bedre, omvendt har man jo også lov at være kritisk og ikke bare "følge med".

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk