Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home_cpanel/soundcheck/public_html/inc/db_open.inc.php on line 36
PA højtalere kun til tale - Live & PA - Forum - Soundcheck.dk
Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 04-02-2016
    kl. 18:52

Bo Max

PA højtalere kun til tale

Hej alle,
    Vi har lavet et hav af konferencer, hvor der kun har været brug for tale. Vi benytter vores Sennheiser trådløse systemer og nogle af LDs bedre højtalere. Nu er det blevet tid til, at købe noget lidt større grej, da ofte får opgaver i større haller(500-1000 pers). Da vi næsten altid laver lowcut på mixer og derved fjerner en del af bunden, vil jeg høre hvilke PA-højtale I synes, der pris/kvalitet er bedst til tale?

De bedste hilsner
    Point Media

Svar på dette indlæg
  • 17-08-2017
    kl. 11:36

Alexander Wiberg

EV ETX

Personligt synes jeg at EVs ETX 10" toppe gør det super godt til tale.
    Man kan sagtens finde billigere højtalere, men nu efterlyser du jo noget power og kvalitetslyd. Og der vil jeg mene at disse er et super godt bud :)

Mvh. Alexander Wiberg
    www.ddjs.dk / Dansk DJ Service

Svar på dette indlæg
  • 05-02-2016
    kl. 19:25

Morten Lyse Pedersen

Line array.

Problemet er vel, til tale-brug, at sikre en fornuftig dækning af rummet.

Med kasser forrest, som skal slynge lyden ud i alle hjørner, er det ikke kvaliteten af kassen i sig selv, der er så væsentlig. - Tale er jo et utrolig nemt "mix" at viderebringe, og for at holde det klart, hjælper i højttalerne på vej med en gavmildt lo-cut. Det er mere selve fysikken i, hvordan tingene fortaber sig ned gennem salen..

Det er nok mere fornuft i et system med flere mindre højttalere ned gennem hallen, med en korrekt linje-forsinkelse, så underlige kamfilter- og fase-problemer undgås. Enten det, eller array-kasser, som har en meget lille horisontal spredning, hvor man så stabler og målretter dem mod de enkelte sektioner i salen. Fordelene er, at uanset hvor man sidder i salen hører man reelt kun én højttaler. = Ingen faseproblemer. - Og niveauet kan målrettes i hht. afstanden så man ikke blæser de forreste rækker væk samtidig med at de bagerste ingenting kan høre.. Ydermere absorberes diskanten meget mere over afstand, end bassen gør, så igen, man må overkompensere med overdreven diskant forrest, hvis de bagerste skal have andet end mudder og mumlen. Det vil ikke være en kvalitetsoplevelse for nogen..

Mvh.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk