Cookie persondata politik for GAFFA A/S
Log ind eller opret en gratis konto
Vis trådoversigt
Del:
  • 07-04-2016
    kl. 18:35

Sren Cederholm

Aktive EMG Pickups.

Hej.
    Det drejer sig om selve ledningsnettet i guitarer med aktive EMG pickups.
    Skal alle ledningerne skiftes hvis man skifter fra en aktiv EMG og over til en anden aktiv pickup, eller er det s smart at man kun behver at skifte selve pickuppen, efter som de er med stik p selve pickuppen og er meget lette at afmontere.
    Bare et sprgsml ?
    Mvh Sren.

Svar på dette indlæg
  • 07-04-2016
    kl. 19:59

Sren Alwan

Selve...

Ledningerne er nok ligeglade med, hvilke pickupper, der sender signal gennem dem. Men om stikforbindelser mm. er de samme for de nye pickupper, er jo iflge sagens natur svrt at sige pr. korrespondance.

Svar på dette indlæg
  • 12-04-2016
    kl. 20:56

Claus knudsen

EMG

Hej Sren.
    P EMGs egen hjemmeside er der en del Info og videoer om udskiftning af pickupper. Hvis det er passive EMG pickupper du vil stte i skulle det vre rimelig nemt men hvis det er et andet mrke bliver det lidt mere kompliceret. Der er ogs en del videoer p youtube som kan hjlpe dig.

V.h Claus

Svar på dette indlæg
  • 13-04-2016
    kl. 17:22

Sren Cederholm

EMG

Hej Claus, og tak for svar.
    Det drejer sig smnd bare om, at jeg har afmonteret de 2 EMG JH pickups med ledninger, potmeter osv. De skal p et tidspunkt slges, og nr jeg ser p dem med ledningsnet osv, s er det et stort rod i min verden.
    Det ville mske vre lettere at slge dem, bare som 2 x humbuck, hvis de passer til andre EMG systemer.
    S er det bare af med de gamle og i med de nye. De er med et stik, og jeg tror alle kan vre med og helt uden brug af lodekolbe.
    Det er som sagt bare for at gre det lettere at slge dem.
    Igen tak for svar.
    Mvh Sren.

Svar på dette indlæg

Skriv svar

Log ind eller opret en gratis konto for at tilføje indlæ til forumet.

Om Soundcheck | Annoncer | Kontakt | Jeg er lavet af BandBase.dk og GAFFA.dk